Välkommen till Venator Pro Sverige

Köpsvillkor

Köpvillkor

Villkorsdatum 2017-07-31

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@venatorpro.se

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när venatorpro.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av venatorpro.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. venatorpro.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och venatorpro.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som venatorpro.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Frakt

Inom Sverige tillkommer en frakt & Expeditionsavgift på 79 kr.

Alla order över 1000 kr är fritt från fraktkostnader.

Ångerrätt och öppet köp

I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 100 d­agars ångerrätt på varor köpta via e-handel från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och förpackningen och konstaterat att dessa är i nyskick, kommer vi att inom 30 dagar, betala tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten. För returadress se nedan.

Som kund hos oss erbjuder venatorpro.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Reklamationer 


Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@venatorpro.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti på våra varor. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt av aktuell verkstad inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

Återbetalningar

Återbetalning sker via Payson eller till annat uppgivit konto eller kontokort. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar på bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i annat tryckt material samt andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@venatorpro.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter Upptäcker du att någon uppgift vi har är felaktig ber vi att du antingen sänder oss ett e-mail på info@venatorpro.se, ringer till oss på 031693181 eller skriver till Venator Pro Sverige Fiskebäckshamn 5 42658 Västra Frölunda . Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official website

The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”